tisdag 2 december 2008

Vilket nytänk!

Lili & Susi gör comeback i Melodifestivalen 2009! Woho! Mitt absoluta favorit band någonsin, äntligen får vi höra underbara Lili & Susi låtar igen.

Detta ska inte bli en Melodifestival-blogg, jag lovar. (Med en liten parentes för att jag säkert inte kommer kunna låta bli att kommentera tävlingen när väl spektaklet drar igång.) Fast Lili & Susi? Hur fräscht känns det? Det känns lite väl mycket 80-tal för min smak. Usch! Vilka artister har de mer lyckats få fram denna vecka? Jo, den gamla skåpmaten består av Velvet, Shirley Camp och Amy Dimond. Agnes har väl förvisso inte varit med förut, men jag är föga förvånad. Det enda namnet jag inte känner igen sen tidigare är Sofia Berntsson.

Dock så verkar det som vanligt som att några startfält är superstarka och några består av "okändingar", fast på ett sätt är dem mest intressanta att se. Det kan faktiskt hända att dem kommer med oväntade och bra inslag, vilket det inte känns som de hitintills presenterade artisterna kommer att göra.

Nu när Lili & Susi ska vara med så får vi hoppas att det gör den underbara dansen a'la 80-tal!



Tidningsartikel: Nu gör de comback (aftonbladet.se)

2 kommentarer: