tisdag 2 december 2008

ProViva - fungerar det?


Jag dricker ProViva nästan varje dag. Det är dyrt, men ska vara bra för magen sägs det. Gamlingar brukar dricka ProViva, och så jag då. Tydligen finns det bra bakterier i ProViva som (enligt hemsidan) "[...]förväntas ha en hälsobefrämjande effekt." Det är nog bra det, kan väl inte skada.

Just nu har jag Nypon smaken hemma. Fast favoriten är Vattenmelon/tranbär. Mums!

Jag började med ProViva när jag var... krasslig i magen. Om ni förstår. Då trodde jag det kunde hjälpa men jag vet inte om det gjorde det. Lika lite som jag vet om min mage och jag mår bättre nu än före Proviva-tiden. Vad tror ni? Har jag blivit lurad? Betalar jag varje vecka cirka 20 kronor för något som inte fungerar? Har jag, kort sagt, köpt grisen i säcken?

Bildkälla

6 kommentarer:

  1. Grisen i säcken är det ju inte... Man kan väl säga som så att om du hade druckit vanlig juice i stället så hade du mått sämre.
    Samtidigt som de bakterier som finns i måste tas i mycket större mängder dör att ge den märkbara effekten som man vill ha... och då blir det för mycket av allt annat skit som det innehåller.. Men det är fortfarande bra=)

    SvaraRadera
  2. du kan ju prova en vecka utan? min favorit är den med kiwi, den kan jag dricka upp allting av med en gång...

    SvaraRadera
  3. Det skulle jag kunna göra... Men jag vill ju inte ha ont i magen. Får fundera på saken. Kiwi? Den är god, men extra dyr va? Ekologisk om jag inte minns fel? Eller minns jag fel?

    SvaraRadera
  4. vet inte, tycker alla är typ samma pris. men om du får ont i magen får du börja dricka det igen och vara glad att det gör nytta! men prova utan och se om det händer något :)

    SvaraRadera