måndag 8 december 2008

Självransakan


Önskar ni aldrig att ni kunde göra om er själva? Ta bort de där delarna som ni inte tycker är bra, de ni önskar inte fanns. Ni vet de där sidorna som man tänker på först i efterhand? Själv är jag som en bufflig ångvält, inte alltid, men ibland. Min mun bara går och går och jag vet att Herr T slutar lyssnar på vad jag säger ibland. För det kommer så mycket ord!

Jag önskar det kom lite mindre ord ibland. Att jag inte vore en AK4:a med ord. Det hade underlättat en hel del. Fast jag antar att de som inte äger Ak4:an vill ha den, om ni förstår vad jag menar. Vet ni vad det märkliga är? Ändå tycker jag att jag är rätt reflekterande. Fast det är kanske efteråt, när jag kan se saker utifrån. Det är svårt när jag är inne i saker att reflektera över mig själv. Ja, ja, jag får försöka jobba på detta eviga pratande. Det är inte alltid till min fördel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar