lördag 20 december 2008

Jag är bättre på att baka bullar än dig.

Hybris Mybris!
Fram till i somras hade jag aldrig bakat egna bullar. Nu har jag gjort det för tredje gången och det finns bara en sak att säga: jag är skit bra på att baka bullar.

Trots att jag hade nybörjar misstag första gången insåg jag att detta var min grej. Vad gör då andra för fel som jag gör rätt?
  1. För små - tänk inte ju fler desto bättre. Du äter ändå upp de lika snabbt!
  2. För lite fyllning - mycket fyllning ska det vara.
Framförallt dessa två. Om jag hade en kamera skulle jag fotografera. De ser ut nästan som kaffebullar. Så nu blir det nybakade bullar till kaffet, en kanel och en vanilj. Gott.

5 kommentarer:

  1. Jag kan inte baka. Eller laga mat. Men bullar - de säger de flesta att det är svårt att baka, så det kan jag tänka mig att jag ABSOLUT inte kan.
    Alltså är du verkligen bättre än jag. Och jag tycker att du ska vara stolt över dina bakkunskaper, jag önskar att jag kunde.

    SvaraRadera
  2. Jag är stolt. Dock så är det en egenskap jag inte försöker träna allt för ofta. Det är ju inte super nyttigt. Är bullar svårt? Det vet jag inte, men tidskrävande. Absolut.

    SvaraRadera
  3. Håller med. MÅNGA gör misstaget att göra SMÅ bullar. Totalt värdelöst. Stora ska det vara, och fyllningen är det godaste så mycket av det!

    SvaraRadera
  4. Hybris mybris: Det heter "Jag är bättre på att baka bullar än du." Inte dig. Ha!

    SvaraRadera
  5. Lillavild: Jag vet!
    Toni: Du kanske ska starta upp en del i din blogg som heter "Tonis besserwisser hörna."

    SvaraRadera