måndag 8 december 2008

Bloggens utveckling

Nu har jag bott i min nya blogg i snart en vecka. Jag trivs ypperligt. Inget krångel, det fungerar alltid. Jag känner mig inte längre tvingad att skriva, vilket gör att det blir mer lustfyllt. Om det är något jag saknar är det att kunna svara på kommentarerna i kommentaren, utan att behöva gå in på min blogg och skriva ett svar, om ni förstår vad jag menar.

Hur känns blogg bytet för er läsare? Är mina inlägg bättre/sämre? Jag vet att kreativiteten den senaste tiden inte har varit på topp, men jag har haft en hel del att göra. Tycker ni den är snyggare och lättare att läsa? Kom gärna med era åsiket!

Förresten, LillaVild, vad har hänt med din blogg? Jag saknar den!

5 kommentarer:

  1. det kan kännas som att du inte anstränger dig lika mycket. jag kan tycka det är skönare att du inte publicerar lika mycket för förut hann jag inte läsa allt. men den känns lite... tom och färglös, mest i utseendet men lite grann i innehållet också nu mer.

    blogg? vilken blogg? ja just det, min blogg ja... fan jag är så jävla stressad och kreativiteten tryter. förresten verkar ingen efterfråga aktivitet, loggar in på bloggen ibland men ser iiinga nya kommentarer om att jag är så saknad så saknad.

    SvaraRadera
  2. det är ingen märkbar skillnad på inläggen... men hur menar du med svaren??=)

    SvaraRadera
  3. LillaVild: Jag kan kanske förstår vad du menar, känns inte riktigt om jag har fått igång den 100% kreativitet än. Tror det beror lite på att det är mycket nu, går på sparlåga. Själv tycker jag det är skönt med det avskalade i färgerna.

    Well, jag kommenterade ju här att du är sakanad. Du vet jag har ju bloggkoll och går bara in när jag ser att den har blivit uppdaterad.

    Murphy: Ja... på metrobloggen kunde jag trycka "svara" under kommentaren, innan jag publicerade den. Här är jag tvungen att gå ut på huvudsidan och skriva svaren på mina kommentarer= tar lite mer tid med andra ord. Förstår du vad jag menar? Eller är det bara jag som inte har gjort någon inställning rätt?

    Förresten, tack för uppdateringen!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker, precis som föregeånde talare, att det är ganska skönt att det inte är 8 inlägg om dagen (även om det är kul att klicka in sig och hela tiden kunna hitta nya inlägg) men det blev lite väl nästan. Sedan är det skönt att läsa att du skriver mer för din egen skull nu, och inte känner krav - det tror jag aldrig blir bra.
    Jag tycker att du header är fin, men annars känns sidan lite lam - allt det vita blir liksom... lite tråkigt. Så kanske en annan bakgrundsfärg kan piffa upp det hela lite?

    Något jag har tänkt kommentera är att jag haft problem med just kommenterandet på den här bloggen, dels så avskyr jag att det måste komma upp sånna där kontrollord - men även när jag skriver in dem och klickar på "skicka kommentar" så gör den inte det. Då får jag bara meddelandet: "din begäran kunde inte bearbetas. Försök igen". Jag får nästan alltid göra om det två gånger, innan kommentaren blir skickad. Det är lite dåligt, men det är ju inget du kan göra ngt åt...

    SvaraRadera
  5. Emmelie: Vad skönt att det är en bättre mängd med inlägg! Denna vecka, när jag är ensam hemma, lär det dock bli en del igen. Jag kan försöka låta bli att ha den där koden. På prov, den hindrar spam-kommentarer. Vi får se hur det går utan den! Kanske ska göra något åt färgen, beror på hur det ser ut med headern!

    SvaraRadera