tisdag 2 december 2008

Julkalendern 2008

Egentligen var premiären för julkalendern igår, men jag tog mitt första avsnitt idag. I år heter den "Skägget i brevlådan" och jag blev inte särskilt imponerad. Jag tyckte det kändes ganska mycket Dr. Mugg över det - larvigt och tramsigt. En julkalender ska för mig vara mysig, spännande och rolig. Här fanns det inte mycket mysstämning utan mer hysteri. Något som inte tilltalar mig, det är väl tur för SVT att jag inte är huvudmålgrupp för Julkalendern.

Mina alldeles egna favoriter har varit följande:
Sunes Jul (1991)
Håll huvet kallt (1994)
Jul i Kapernaum (1995)
Pelle Svanslös (1997)

Det är väl några år sedan jag följde den aktivt, Pelle Svanslös var nog den sista. Då började jag bli för gammal för den. Några år såg jag den inte alls, men om jag minns det rätt så tyckte jag Diselråttor & Sjömansmöss (2002) var väldigt mysig också.



Källa: Wikipedia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar