torsdag 11 december 2008

Tack för att ni finns!

Det här inlägget är till två av mina vänner. Någonstans på gymnasiet valde de mig, det kan inte ha varit annorlunda. Två fantastiska människor som jag har fått äran att lära känna, tycka om och vara vän med.

Jag tror inte riktigt själva de vet hur betydelsefulla de är för mig. Hur mycket de har fått mig att klara av och orka med. Hur blint jag litar på att de alltid kommer finnas där. För jag vet att jag skulle gå igenom eld och vatten för deras skull. De är starkare än vad de själva vet om och jag beundrar båda två, för deras styrka, ärlighet, engagemang och envishet. Det finns få jag har skrattat med som jag har skrattat med dem, och som vi har bråkat!

Jag vet egentligen inte vad jag har i deras värld att göra, men jag är tacksam att jag får vara med i den och kanske bidra till deras välbefinnande. De senaste åren har vi varit spridda över kontinenter, länder och riket. Mitt i en rätt konfliktfylld tid så tatuerade vi alla in en stjärna i nacken, efter varandra på samma ställe. Jag tycker det säger en del om vår vänskap. Vi kommer hålla ihop, oavsett om vi är i olika kontinenter, länder eller landskap. Det är i alla fall jag övertygad om och jag hoppas att jag har rätt.

Tack för att ni finns, jag älskar er!

1 kommentar: