fredag 5 december 2008

Nej, jag är inte tacksam.


Jag blev förbannad på Reinfeldt idag. Följande sak sa han "Svenska folket ska vara glada att de har en regering som tar ansvar." Glada? Ska vi inte då även vara tacksamma? NEJ! Vi ska inte vara glada och tacksamma för att våran regering tar ansvar. De är valda för att ta ansvar, gör de det inte ska vi jaga bort och byta ut dem!

När ska regeringen fatta att det är dem som ska vara tacksamma att de har fått det fina förtroendet att leda Sverige? Tacksamhet är vad dem ska visa, tacksamhet för att några ville ha Fredrik, Mona och hela gänget. Fast mig behöver de inte visa tacksamhet. Jag vill och ville inte ha alliansen vid makten, om ni inte har förstått det.

För övrigt blev jag lite förbannad på krispaketet. Det är väl bra att folk ska kunna få subventioner för att kunna renovera sina köpa hus och lägenheter. Fast jag ställer mig frågan när alla vi som bor, och helst av allt vill bo, i hyresrätt ska börja räknas? När ska det skrapas fram pengar till nya hyresrätter och få de gamla renoverade? Aldrig, gissar jag. För vi som väljer att inte köpa våran bostad är inte riktigt bra, inte riktigt lika viktiga. I alla fall verkar det inte så på den politik som bedrivs.

Artiklar: Så ska de rädda Sverige (aftonbladet.se) Krispaket med rotavdrag och pengar till utbildning (dn.se)
Bildkälla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar