fredag 12 december 2008

Jul-lista

Hittade en jul-lista hos denna blogg, och därför tänkte jag göra den. Har varit sugen på en lista i några dagar, förstår ni.

Har du köpt en chokladkalender? - Neh

Om ja, har du öppnat några luckor för tidigt? -

Har du hunnit med att köpa alla julklappar? - Ja

Till vem är det svårast att köpa till? - Pappa

Dricker du alkoholfri glögg? - Ja, men föredrar den med alkohol

Har det hänt att du aldrig stressat inför julen? - I år känner jag mig ovanligt lugn kan jag säga.

Hur många stjärnor ger du till årets julkalender? - Skit dålig, inga stjärnor!

Vilken är den bästa julkalendern genom tiderna? - Jul i Kapernaum

Säg en person som du velat säga "God Jul" till men aldrig vågat/orkat eller kanske glömt? - Va? Det var en konstig fråga.

Vem är det som julpyntar hemma hos er? - Jag, med hjälp av Herr T

Vem klär granen och vem bestämmer hur den skall se ut? - Jag och mamma främst.

Plastgran eller äkta? - Äkta, allt annat är fejk.

Älskar du att få julklappar eller att ge bort? - Båda, så klart!

Vill du fira julafton utomlands eller i vårt kära Sverige? - Hemma.

Känner du någon julstämning nu? - Inte nu direkt.

När kom din julstämning? - När jag gjorde knäck förra veckan.

När skall man sätta upp adventsljusstakar? - På första advent.

När julpyntar man? - I samband med första advent och lite senare. Ska nog julpynta lite i morgon.

Skickar du julkort? - Ja, till vänner jag inte kommer träffa över jul.

Vilken senap till skinkan? - Vet inte?

Viktigaste på julbordet? - Revbensspjällen och laxen.

Julmusik jag inte kan vara utan? - Klarar mig utan det mesta.

Världens bästa jullåt? - Fairytale of New York (se fantastisk video här)

Julknäcke eller vörtbröd? - Julknäcke.

Vilket julgodis är viktigast? Gör du det själv? - Knäck och ja.

Vilka traditioner har ni? -
Middag, julevangeliet och en speciell paketutdelning.

Färdiginslagna paket eller paket att slå in hemma? - Slå in hemma, så klart!

Pepparkakor - Lussebullar
Skumtomtar - Knäck
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorvar
Julkorv - Julskinka
Lax -
Sill
Revbenspjäll -
Janssons frestelse
Paradis -
Alladin
Rullsylta - Pastej ( Fast det hoppar jag över denna jul)
Glögg - Julmust
Rödbetssallad -
Dopp i grytan
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Hemma - borta (i den meningen att jag inte är där jag bor nu.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar