onsdag 7 januari 2009

Jag är nya Ian Thorp

Idag hade jag sätt fram emot en härlig simtur på mitt lokala badhus. Som sig bör pälsar jag på mig ordentligt då det nästan är - 10 grader när jag går ut. Tar stavarna med mig för att få lite tempo i gången. Solen skiner och himlen är blå.. Aaa... Underbart!

I-poden väljer lite dåliga låtar, något jag inte alls var sugen på, men eftersom den låg i byxfickan under den tjocka jackan fick det va fel låt. Jag kliver in i badhuset, glajorna immar så klart igen men jag lyckas uppfatta att de har höjt priset på halvårskortet från 395 kr till 425. Skandal i finanskrisen spår! Skandal. Till råga på allt har jag bara 420 kronor på mig och får alltså betala 40 kronor för en engångsbiljett. Surt, eftersom jag ändå ska köpa det där kortet.

Anledningen till att jag väljer att gå och simma på morgonen är för att det brukar vara relativit lite folk, men icke idag! Hela jävla staden var där och stadens alla ungar. Jag tycker genrellet sätt om barn (måste göra - ska bli lärare) men inte i badhus. De har extremt gälla och ljusa röster fortplantar sig på ett mycket obehagligt sätt i badhus. Fast värst va ändå ungdomarna! De höll på dyka och plaska så det kom svallvågor som jag fick i munnen och mycket möjligt kunde ha druknat utav. Kul, jag vill faktiskt inte bli livräddad på badhus. Det finns något ytterst förnedrande över det.

Men jag simmar på och tar det som den kvinna jag ändå är. Tills jag inser att PRO har bestämt sig för att simhallen är det bästa stället att ha sina tjatter-träffar på. Prat, prat, prat vilket innebär att man måste simma två bredvid varanda i en hastighet av 1 km i timmen. Jag menar, här kommer ju racersimmaren Miss M. Jag är för fan nya Ian Thorp så FLYTTA på er jag måste fram. Fattar ni inte? Någonting började i alla fall gå upp för de när mina super ben sparkade tre kubikmeter vatten över de på en sekund.

Tillslut tror jag tanterna tröttnade, eller druknade, välj själva för sedan fick jag plats att simma som den fisk jag är. Underbart! Allt slutade med att jag åt ett äpple i bastun. Nyttigt va?

2 kommentarer:

  1. usch dessa ungdomar. känns lite läskigt att känna så, man är inte ungdom längre :(

    SvaraRadera
  2. Nej. Det är man inte. Man (läs: jag) är på god väg att bli en bitter gammal tant.

    SvaraRadera