tisdag 20 januari 2009

Blod, svett och tårar

Idag har Obama svurit president eden och jag förstod nästan allt. Bra. Annars var min Stockholms resa fin, jag vill tacka alla vänner som förgyllde den.

Annars började jag med kursen "Kreativ Matematik" i måndags. En kurs som verkligen verkar innebära 40 timmars jobb per vecka, i högt tempo. Kan ge exempel till nästa vecka: grupparbete, tre halvdagar, en heldag, sju kapitel att läsa + lösa sidor, två texter ur kompendium och en rapport. Plus att jag ska räkna några tal. Kursen innebär tre tentor och inlämningsuppgifter. Jag suger på matte kan jag även tala om.

Blod, svett och tårar med andra ord, men jag kommer klara det. Det vet jag. Dock kanske det blir dåligt med tid för bloggande men jag hoppas verkligen inte den dör ut helt. Och speciellt ska jag verkligen försöka hinna läsa era bloggar. Jag lovar det.

Nu; lite mer dator och sedan plugga. Fint.

2 kommentarer:

  1. Obama sa i sitt installationstal att nu är det bara att kavla upp ärmarna och börja jobba för alla och det stämmer bra med din mattekurs. Ha Obamas ord i minnet så kan du försätta matteberg jag lovar... SysterYster

    SvaraRadera
  2. Ja, du har rätt. Ska han lyckad få en nation på fötter ska väl jag lyckad fixa matten.

    SvaraRadera