lördag 3 januari 2009

Att gilla saker man ogillar


Ibland får jag känslan av att jag vill göra hurtiga saker. Att jag till och med tycker om att göra hurtiga saker. Som nu när alla pratar om isar och skirdskor. Jag får verkligen en stor lust att packa en matsäck, med tunnbrödrulle, varm choklad och en bulle, och åka ut och åka längdskirdskor. Timmar ute i den vackra solen! Underbart!

Och ibland när det är djup, djup snö känner jag för att ut och åka skidor. Ta mig fram i ett underbart tempo och njuta av kölden som biter i mina kinder och de blir rosiga! Detta kan hända. Det finns egentligen bara några få problem.

Jag hatar friluvslivet. Det är kallt, man blir svettig, skridskor gör ont i fötterna och man ramlar och slår sig. Oboyen har fått skin på sig och bullen smakar gammalt! Så tänker jag på detta lite och inser att jag inte tycker om att åka skidor och skridskor. Samt att jag är helt värdelös på det.

Varför intalar jag mig att de
vore trevligt? Varför? Har ni några sådana här konstiga grejer som ni känner att ni gillar, men egentligen inte gillar?

Nu tror jag att det var helt konstigt med tecensnittet. Ursäkta för det!

Bildkälla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar