lördag 3 januari 2009

Dags att ta tag i vikten

Det har varit lite för mycket god mat den senaste tiden. Vikten ligger på katasrofala siffror. Jag ska ta tag i detta nu! Har börjat lite smått, men tar tag i det ordengligt på måndag. Allt ska alltid börja på måndagar, det är så livet är.

Har inlett med promenader med stavar, minst 30 minuter. Från och med måndag blir det på med stegräknare och har ett mål med 10 000 - 12 000 steg per dag. Då kan jag vara nöjd. Inte ska jag bara gå utan träna på riktigt också, två gånger i veckan simning 30 minuter. Kan inte mer på grund av kloralergi. Sedan blir det en gång i veckan att cykla 30 minuter. Fast detta kan jag först dra igång med när förkylningen har försvunnit, annars kan man dö har jag hört.30 situps, 30 armhävningar per dag.

Maten då? Dra ner på kolhydraterna, men inte utesluta de helt. Dra ner på det farliga sockret, men inte vara allt för rädd för fett. Försöka äta soppa en gång per dag och äta med jämna mellanrum, mellan fem och sex gånger per dag ( frukost, evt mellanmål om jag har skola, lunch, mellanmål, middag., kvällsmacka.)

Från och med måndag drar jag i gång. Kanske kommer jag rapportera om det här, men det är inte allt för troligt. Vill inte att detta ska bli en viktnedgångsblogg... På en måndag ska jag ha gått ner mellan 2-4 kilo. Har jag inte det får jag prova ett annat sätt, men vi börjar så här.

2 kommentarer: