söndag 8 februari 2009

Varför Carolina af Ugglas blev jurnys val...

jag m¨ste föresten säga någonting om Caroline af Ugglas eftersom det råder delade meningar om hennes uppträdande.

1, Jag trodde aldrig att svenska folket skulle rösta fram henne till andra chansen men var helt övertygad om att den internationella juryn skulle göra det.
2, Jag tyckte om låten och uppträdande.

Varför jag var så övertyygad om att juryn skulle rösta fram henne? Först och främst var det kvällens mest orginella bidrag. Sedan, om du omvandlar texten till engelska låter det som Janis Joplin. Inte lika mycket, men ändå, Janis Joplin. Och, tja, hon var ju, minst sagt, internationellt gångbar...

Vi bjuder på lite Janis bara därför. Helt fantastisk låt som jag älskar. Synd att en sådan begåvas människa knarkade ihjäl sig. Synd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar