söndag 8 februari 2009

Är det kul att skämta om folk som stammar?

Jag ska bara säga en sak om melodifestivalen.. Kändes inte Petra Medes humor lite.. låg? Nog för att man får skoja om allting, men då ska det vara på ett snyggt sätt. Inte sparka på grupper som redan ligger därför att det är provocerande.

Vem tycker egentligen det är roligt när någon skämtar om folk som stammar? Inte jag i alla fall. Jag bara väntade på att hon skulle kläcka ur sig någonting i stil med att Andreas i Alcazar skulle akta sig för att bloda ner publiken... (Ang. att han är HIV-positiv.)

6 kommentarer:

  1. Jag tycker du överdriver. Det var inget skämt om folk som stammar, det var ett skämt om bara stamning, stor skillnad. Jag förstår din reaktion om det vore så att Emilia stammar, men det var ju bara en pik för hennes genombrottslåt som bara består av upprepningar.

    SvaraRadera
  2. En gång är ingen gång men två gånger är genast en vana. Muslimer, stamande(stamning (oavsett hur man tolkar det), alkolister och tjocka... Tja, det är i alla fall i de starkaste grupperna i samhället man väljer att ha med i sina skämt.

    Nej, det är väl olika det där. Men jag tyckte det var osmakligt, överdrivet och tarvligt.

    SvaraRadera
  3. nu förstår jag inte, hon skämtade väl inte om stamning två olika gånger, eller missade jag något? hon sa ju bara att emilia hade slutat stamma, det var väl inget osmakligt eller tarvligt?

    SvaraRadera
  4. Nej jag menade stammade eller stamnig. Beroende på hur man ser det. Om det bara var det hade jag inte reagerat. Men nu var det hela kvällen som jag tyckte var osmaklig och tarvlig. Människor tycker ju olika saker är roliga, vet du...

    SvaraRadera
  5. Jag vet att folk tycker olika, jag är inte dum, men jag måste ju få fråga om din åsikt? Det är ju en sak att tycka att hennes humor i största allmänhet är låg, men det jag undrar är just stamningen som du tog upp och varför just det var så hemskt att säga att Emilia slutat stamma?

    SvaraRadera
  6. Ja, hennes humor är enligt mig i största allmänhet låg. Och stamningen tog jag upp som ett exempel på detta, då det tillsammans med de andra skämten var taffliga. Hade det bara varit skämtet om Emilia och stamning hade jag inte reagerart, utan de var i kombination med de andra skämten det var lågt. Jag tog upp det som ett exempel..

    SvaraRadera