torsdag 26 februari 2009

Välkommen till 1700-tals Sverige.

Nej, jag är inte sen. Jag har inte haft tid att blogga. Okej? Som vi alla vet ska Daniel och Victoria gifta sig. Jag har tre saker att säga om detta.

1, Jag är mot monarkin av ett antal skäl jag inte orkar ta upp här just nu. Så jag tycker det har varit allt för mycket fokus på det de senaste dagarna.
2, Det är fascinerande att vi är ett modernt samhälle som lever kvar i någon slags 1700-tals anda där en människa måste be regering, fader och moder om tillåtelse att gifta sig. De pratar med varandra med titlar och är så stela att man tror de ska dö.
3, Eftersom det nu är så att du och jag betalar bröllopet borde jag bli bjuden. Allt annat är väldigt, väldigt oartigt.

6 kommentarer:

  1. Hmmm... jag kan nog tycka att som i din sista punkt, eftersom att du och jag betalar bröllopet så tycker jag att all fokus på deras förlovning är med rätta, informera skattebetalarna vart pengarna ska gå, typ. Sen får man väl tycka vad man vill om monarkin, jag tycker inte själv att det är riktigt riktigt, men helt klart viktigt att belysa, så att inte pengarna försvinner till någon familj man aldrig ser av.

    SvaraRadera
  2. TV-intervjun var ju iaf så stel att man trodde att om inte man själv dött så hade likstelheten inträtt hos Daniel Westling. Kanske ett nr för stora skor? Däremot såg Victoria lycklig ut på riktigt. Hon såg ut som en människa som inte behövde låtsas längre. Kul.

    SvaraRadera
  3. Lillavild: Det har du en poäng i.
    Toni: Ja, Daniel var stel och Victoria lycklig. Men, det kanske inte är så konstigt?

    SvaraRadera
  4. Silvia såg i alla fall lagom skitnödig ut.

    SvaraRadera
  5. Lillavild: haha, ja... Fast hon skiter ju inte :P

    SvaraRadera
  6. Just därför. Silvia skiter inte så hon måste hon vara jävligt skitnödig by now...

    SvaraRadera