fredag 27 februari 2009

Bokrea 2009


Idag har jag varit på bokrea. Jag hjärtar bokrean. Fint, mycket fint tilltag. Att få inbundna böcker (som ser finare ut än pocket i bokhyllan) för under 100 spänn gillar jag. Två böcker köpte jag i affären. Det blev Mig äger ingen, som jag har hört en recensions på tv för rätt länge sen. Den verkade bra och satsade på den när den var på rea. Sedan köpte jag fjärde boken i Damernasdektektivbyrå serien, Kalharis skrivarskola för män. Har läst de två första och ska snart börja på den tredje. Jag tycker verkligen om stämningen i de böckerna.

Sedan beställde Herr T böcker via adlibris, sju styckten allt som allt. Två av de var böcker jag skulle ha. Då blev det Torey Hayden, en favorit författare som skriver om barn som lider av munteism och / eller andra handikapp. Det bygger på hennes verkliga liv och är mycket, mycket faschinerande läsning. Jag läser de inte i kronoligisk ordning, så nu blev det den senaste i serien, Skymningsbarn, som jag köpte. Den var faktiskt lite av ett impulsköp, men det var dock meningen att jag skulle få tag på Flyga drake. Fick boken Tusen strålande solar av samma författare ( Khaled Hosseine) i julklapp och den var mycket bra. Så jag kunde helt enkelt inte låta bli att införskaffa även flyga drake.

Jag är inne i ett rätt bra flytt när det gäller att läsa skönlitterärt. Inte så att jag slular en bok på några dagar, men jag läser i alla fall varje vecka och tar väl en bok på tre veckor. Om den är bra vill säga.. Nu undrar jag om ni skulle vara intresserade av att få några typer av recentioner av böckerna jag läser? Det skulle kännas roligt, men det känns ändå som att det ska finnas ett intresse från er sida för att det ska vara värt det.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker definitivt recensioner skulle vara kul!

    SvaraRadera
  2. Då kanske det blir så, när jag har läst klar nästa bok...

    SvaraRadera