tisdag 10 mars 2009

Utmaning

1.Tre namn jag lyssnar till: Är det här jag ska avslöja vad jag heter? Eller har jag redan gjort de? Äsch, (nästan) ingen som jag inte känner läser min blogg. Så here we go; Moa, Miss M och älskling.

2. Någonting jag tycker om med mig själv: Att jag är allmänbildad.

3. Någonting jag inte tycker om med mig själv: Jag kan verkligen vara en ångvält när jag pratar med folk.

4. Detta är jag rädd för: Jag är rädd för mycket, men mest av allt att bli ensam.

5. Tre saker jag vill varje dag: Dricka kaffe, läsa bloggar och sova.

6. Tre saker jag absolut inte kan göra: Sjunga, läsa persiska tidningar och förstå det där med nano-fysik.

7. Detta tycker jag om att göra: Pilla på sår och sånt, diskutera och läsa.

8. Detta vill jag göra just nu: Ge min sambo en puss.

9. Bästa känslan: Att vakna på morgonen, få mysa ihop med Herr T och veta att man inte behöver gå upp riktigt än.

10. Värsta känslan: När folk reser sig upp från bordet när man ska sätta sig där och äta. Det var länge, länge sen jag hade den känslan. Men det svider fan fortfarande.

11. Följande egenskap(er) ser jag gärna att min partner har: Haha, min partner har väl de egenskaper jag vill att han ska ha? Annars har jag gjort ett dåligt val.

12. Är du kär just nu: Ja, självklart.

13. Jag vill gifta mig: Nej, inte egentligen. Men jag är en obotlig romantiker så kanske faller jag dit ändå.

14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör: Ha varit i alla värdsdelar (borträknat från Antarktiskt), berättat min pappas historia (om han inte gör det själv) och kunna ge tillbaka till de som gett mig mest.

15. Min käraste ägodel: Jag är inte dirket materalist av mig...

16. Något jag vill ha i present: Pengar. Jag vill åka till sydafrika.

17. Detta har jag på mig just nu: Svarta strumpor, mönstrade... vad fan modellen på trosorna nu heter, vit Bh (nej, jag matchar inte), svart linne, blå, lån topp och jeans.

18. Favoritkläder: Helt klart min Palle. It's my gossefilt.

19. Favoritdjur: Victor. Katt, med andra ord.

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest: Indiepop, kommersiell indiepop (typ Håkan Hellström) och rock.

21. En av mina favoritlåtar för tillfället: “Human" - The Killers

22. Skola - roligaste/tråkigaste ämne: Tråkigast: matte Roligaste: Oh... svårt, på gymnasiet säger vi kanske idé och kulturhistira, so eller drama.

23. Stjärntecken: Skorpion

24. En bok jag gillar: Dansa på min grav

25. En film jag gillar: Littel Miss Sunshine

26. Värsta människan på jorden: Det finns några att välja på, min George W Bush står inte högt på min lista.

27. Favoritdoft: Vanilj luktar gott

28. Detta äter jag gärna: Kyckling

29. Dricker helst: Vatten

30. Favoritgodis: Choklad.

31. Hit vill jag gärna åka på semester: På semester? Då säger jag New Orleans. Men jag vill hellre åka till Sydafrika, men det är ju inte semester.

32. Färg på mina ögon: Blå.

33. Min längd: ca 169 cm

34. Jag tror på: att människor föds goda.

35. Jag spelar: apa.

36. Person jag beundrar: Min mamma, Barack Obama, Ghandi, min sambo osv.

37. Så här bor jag: I en tvåa.

38. Antal döda krukväxter i hemmet: Inga döda, tre levande.

39. Det här tänder mig: Intelligens, humor och fina ögon.

40. Det här gör mig avtänd: Folk som inte bryr sig, dålig lukt.

41. Favoritfärg: Röd.

42. Favoritcitat: “Lögn, förbannad lögn och statistik" är mitt favoritcitat just nu.

43. En hemlighet jag vet: Är det en hemlis om jag berättar den? Ingen berättar förresten hemligheter för mig.

44. Bästa present jag fått: Min I-pod.

45. Senast köpta skiva: Oj, det var nog "Tillbaka till samtiden."

46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: Mina ögon

47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: Min vikt.

48. Udda förmåga/egenskap: Jag kan suga in min överläptt i näsan och nästan stänga munnen när jag har en normal stor snusdosa i den.

49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: en panda. Kanske.

50. Jag utmanar: Ni som vill, det blir mest rättvist så.

5 kommentarer:

  1. jag känner dig inte men läser och tycker du är en rätt så cool miss moa.

    SvaraRadera
  2. "ingen berättar förresten hemligheter för mig"
    haha du är så rolig! det där låter verkligen som att du inte går att lita på ju... (stämmer f.ö. inte)

    SvaraRadera
  3. Anonym: cool vet det sjutsigen, men tack ändå!
    Lilldavild: Tack, men saken är att jag har en stor mun. Det är faktiskt sant. Men viktiga grejer håller jag för mig själv.

    SvaraRadera
  4. ok nu blir jag mest orolig...

    SvaraRadera
  5. lillavild: det behöver du inte vara... Jag håller tyst. Har i alla fall alltid gjort det med dig! (Det där var mer en sak som att jag aldrig träffar någon som berättar hemligheter för mig)

    Fast jag har en stor mun. Len sa att låten "Bigmouth strikes again" handlar om mig. Fast jag vet inte hur mycket det handlar om hemligheter, utan kanske mer om dumheter.

    SvaraRadera