onsdag 18 mars 2009

En bra idé

En journalist på aftonbladet ska leva på socialbidrag i en månad. För att visa hur svårt det är. Jag tycker det är en jättebra idé. Detta kanske kan få folk att förstå hur svårt det är att leva på soc?

Detta kan man då läsa om i hennes blogg. Hon jämförde bland annat några grupper, som alla får lite pengar. Jag vet inte om jag gillar just den idén. Jag menar; har man under 9000 kr i månaden har man lite pengar att leva på. Så är det bara...

Sedan räknade hon upp några avgifter som inte socialen betalar. Och jag brukar inte vara sån men då tänkte jag faktiskt. "Men allvarligt?" Jag tycker nämligen inte att avgiften till kolonilotten är så pass viktigt för dig att socialen ska betala den. Det tycker jag faktiskt inte.

Ska i alla fall bli intressant att se hur projektet utvecklas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar