fredag 6 mars 2009

Att gå mellan Göteborg och Stokcholm

Jag har ju börjat gå. Eller, ja, gått har jag väl gjort de senaste 22-åren (mamma... när lärde jag mig gå egentligen?) fast jag var rätt lat där i början och ville gärna att pappa skulle bära mig.

Nu är det slut på sådant! Mitt mål (för tillfället) är att gå 10 600 steg per dag och jag ska gå mellan Göteborg och Stockholm. Jag började att gå den andra april och förväntas vara framme den 15 maj, den bygger så klart på att jag håller mitt nuvarande snitt på 7509 steg dag. Det är då ett snitt på hur många steg jag går per dag på en vecka. Eftersom jag bara har gått i fyra dagar så stämmer så klart inte snittet än, men jag förväntar mig att hamna på ett snitt under de 10 600 steg jag ska gå. Detta på grund av en seg start.

Om jag rör mig på annat sätt, typ cykling, simning eller liknande räknas det om i steg. Jag tycker det är fin tjänst, man kan tävla mot sig själv och andra. Nu undrar jag, är ni intresserade av att få rapporter med jämna mellanrum om hur långt jag går?

Eller fan, det är min blogg. Jag skiter i vad ni vill. Ni kommer få rapporter med jämna mellanrum, när jag till exempel har gått extra många steg eller har nått en stad. Fint. Så får det bli.

Här hittar ni för övrigt tjänsten, som kostar pengar, som allt annat. Men det är gratis de första tre dagarna...

2 kommentarer:

  1. Inte för att jag vill vara petig...men om du började gå 1 april...borde du inte ha gått i snart ett år då?

    dessutom är det lite konstigt, för det går aldrig att skicka kommentarer till dig på första försöket...måste alltid skicka två

    SvaraRadera
  2. Helt rätt... 1 mars ska det vara så klart. Annars hade jag verkligen inte gått långt... Det är konstigt.. Vet inte om någon annan har det så, men ska fråga mig för.

    SvaraRadera