torsdag 5 mars 2009

Jag hjärtar inte krig

Idag ska jag gå 10 600 steg, och har gått 10 330. En promenad till och det är fixat. Skönt.

För övrigt blir det potatis och purjolökssopa ikväll och jag vill att ni ska veta att era smarta kommentarer berikar mig. Jag tycker om att veta vad människor tycker, även om jag inte håller med. Oenighet är bland det finaste som finns. Jag menar, hur intressant vore livet om alla höll med varandra jämnt? En sådan värld skulle jag inte vilja leva i.

Däremot är det en skillnad att inte hålla med varandra och inte kunna respektera andras åsikter. Säger jag en sak, så måste jag ju räkna med att jag kan bli motsagd. Det innebär dock inte att min åsikt inte får uttalas eller är sämre än någon annans. Sådan leder bara till krig och elände, och det gillar vi inte.

2 kommentarer:

  1. jag har slutat kommentera när det gäller åsikter sådär för det blir nästan som att jag alltid ska säga emot dig, men jag tycker nästan alltid annorlunda... :P

    SvaraRadera
  2. haha... Jag vet :P Vi har verkligen olika åsikter om... det mesta.

    SvaraRadera