söndag 30 november 2008

Recention: Barnhemmet


VARNING FÖR SPOILER!

Min älskade sambo gillar skräckfilm, därför ser jag på det. Jag finner det inte direkt roande, helt enkelt för att jag blir något så fruktansvärt rädd. För någon vecka sedan såg jag The Mist, som var hur bra som helst. Idag var det Barnhemmet (
El Orfanato) , en spansk skräckfilm. Jag har vid tidigare tillfället sett en spansk skräckfilm El Espinazo del diablo (The devils' backbone) och de hade vissa likheter. Båda var riktigt läskiga och båda utspelade sig på ett barnhem. Spanjorerna kan det där med skräckfilm.. Barnhemmet hade faktiskt något så ovant som ett lyckligt slut. Om det nu går att tala om lyckliga slut i skräckfilmer.

Jag var så rädd vid några tillfällen att jag inte ville kolla. Satt och tittade in i en spegling av tvn, då är jag bra rädd. Fast faktum är att det är så det ska vara med skräckfilm. Du ska bli så rädd så du inte vet var du ska ta vägen. Och jag menar, finns det något läskigare än barn och spöken, helst i kombination? Skulle inte tro det! När barnen döljer något med en papperspåse... Ja, då är det nästan för läskigt.

Helt klart sevärd och bra!

Betyg: M M M M

Bildkälla

2 kommentarer:

  1. Fy för skräck... man blir ju så rädd!

    SvaraRadera
  2. Muprhy: Det blir man. Det är hemskt! Hemskt! Men lite kittlande samtidigt.

    SvaraRadera