söndag 30 november 2008

Första advent



Idag är det första advent. Nu har alltså väntan på jul, eller snarare på Jesus födelse påbörjat. Fast jag är inte kristen (måste gå ur Svenska kyrkan) och därför ser jag det som något annat: fyra veckor av ljus och värme. Fyra veckor tills vänner och familj samlas och umgås och har det fint. Det är så jag väljer att se det.

I år hänger adventsstjärnan rakt för första gången sen vi flytta hit. Vi har nämligen hittat en ny krok, det är inte illa. Som traditions sig bör så fungerade inte en adventsstake och jag köpte fel lampor. För femarmade och inte sjuarmade. Trots att Herr T sa att vi hade en sjuarmad! Vad dum jag är ibland. Jocke Yuccapalm fick lite glitter, jag gjorde ordning de levande ljusen, lade på juldukarna och satte fram tomtarna. Nu är det allt lite jul hemma. Det är bara snön som saknas...

Senare idag ska Herr T:s mamma komma och fika (tror vi) och två julmust står på kylning. Lite adventsfika måste så klart avnjutas!

Bildkälla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar