måndag 8 juni 2009

Städa.

Nu har jag plockat allting. Och det är bara att inse en sak: Herr T och jag är inge bra på att hålla ordning. Vi har mycket fina och bra sidor, men städning är helt enkelt inte en av dom. Det tog 45 minuter att bara plocka undan allt vi dragit fram. Ni förstår va?

Fast det har sina fördelar och nackdelar det där med städningen; vi bråkar aldrig om städning. Det beror nog främst på två skäll: att båda är slarviga, vilket gör att det inte är rätt att säga till varandra och att vi städar tillsammans. Nackdelen är ju självklart den att vi inte har så fint som man kanske skulle vilja ha.

Fast det här med att städa båda två måste jag rekommendera. Det är mycket bra, det blir roligare och det går fotare. Jag menar, städar vi hela huset brukar det ta 1,5 timmar. Det är inte så farligt mycket. Gör man det själv (vilket jag gör idag) tar det 3 timmar. Det är lite värre...

Nåja, vi får väl se hur lång tid det tar idag. 45 minuter än så länge...

2 kommentarer:

  1. 45 minuter för att plocka undan det ni dragit fram!? herrejäklar... här skulle det ta en evighet! haha det är faktiskt fruktansvärt vad vi stökar ner här hemma. vårt största problem är att jag inte orkar ta tag i det när vi är två som stökar till. grah...

    SvaraRadera
  2. Haha, jag tyckte i alla fall 45 min var mycket...

    SvaraRadera