onsdag 10 juni 2009

Djurplågare

Okej. Jag måste skriva ett djurrättsaktivist inlägg, för nu kom jag att tänka på en sak som gör mig jävligt förbannad.

Ni som läser denna blogg och någon gång har fotograferats med vilda djur utomlands, hur tänker ni? Det kan vara tigrar, apor eller andra djur. Jag förstår inte!

Har sätt bilder på tigrar som ligger fasttjurade och så ska turister fotograferas med dessa och någon petar med en pinne så de ska ryta. Detta är ett utrotningshotat djur som i normala fall är mycket farligt. På bilderna är djuret så drogat och borta att det bara ryter lite. DET ÄR FÖR JÄVLIGT!

Eller apor som är utklädda och gör "roliga" saker som att cykla, dansa, röka eller vad det nu kan vara. Nej, det är inte roligt. Det är sorgligt, förnedrande och plågsamt. Jag hoppas att ni som tar betalt för dessa fotografier en dag kommer gå samma öde till mötes! Att djuren surrar fast er, drogar ner er och petar på er med pinnar. För att se hur ni blir arga. Mer förtjänar ni inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar